رضا شاهرودی: در تیم ملی امید برای ما قرمز و آبی هیچ معنایی ندارد؛ باید تیم یکدستی داشته باشیم تا به المپیک برویم
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۰۴۳۶
مربی تیم ملی امید از شرایط این تیم می گوید.
طرفداری- رضا شاهرودی، مربی تیم ملی امید ایران درباره وضعیت اردوی تیم امید گفت:
از روز سهشنبه اردویمان را آغاز کردیم و گروه اول دو روز قبل تمرینشان تمام شد. از آن اردو 5 بازیکن به اردوی دیگر ما آمدند و به بازیکنانی که در جاکارتا بودند اضافه شدند. قرار است لژیونرها و بازیکنانی که در لیگ بازی میکنند هم در این اردو باشند هر چند که به هر حال مشکلاتی وجود دارد که البته زمان ما هم بود که البته باید این مشکلات را کنار بگذاریم و تیم یکدستی داشته باشیم تا به المپیک برویم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش فارس، وی درباره اینکه آیا نقضهای تیم امید مشخص شد و به آن پی بردی، تصریح کرد:
ما در بازیهای جاکارتا حاضر شدیم تا کسب تجربه کنیم. ما هم میتوانستیم مثل تیم کره جنوبی سه بازیکن بزرگسال و 23 سال ببریم اما تیم زیر 21 سال بردیم تا تجربهاندوزی کنیم. البته نیمنگاهی هم به کسب مدال داشتیم اما من وقتی جدول مسابقات را میدیدیم میدیدم دورههای قبل از مرحله گروهی هم صعود نمیکردیم. البته ضعفهایی وجود دارد و ما به آن آگاهیم و این اردوها تشکیل میشود تا ضعفهایمان را برطرف کنیم. ما شخصیت خودمان را بیشتر از هر کسی دوست داریم و با کسی تعارف نداریم.هر کسی بهتر باشد در تیم امید خواهد بود و اینجا برای ما قرمز و آبی معنا ندارد. نگاه ما ملی است.
مربی تیم امید در خصوص اینکه چرا بازیهای تدارکاتی لغو میشود، افزود:
آقایان کرانچار و استیلی در این باره صحبت میکنند و رایزنیهایشان را انجام میدهند اما برخی تیمها حاضر نیستند با ما بازی کنند. حالا امیدواریم 20 آبان ماه از سه تیمی که صحبت شده یک تیم با ما بازی کند البته نمیدانم چرا تیمها حاضر به بازی با ما نیستند و داخل این مسائل هم نمیشوند اما میدانم در فدراسیون همه زحمت میکشند اما تیمها جواب منفی میدهند. به هر حال برای صعود به المپیک باید شما خبرنگاران، ما مربیان، پیشکسوتان و هواداران دست به دست هم بدهند تا این تیم به المپیک صعود کند چرا که این کار به تنهایی امکان پذیر نیست.
شاهرودی درباره اینکه برخی مربیان به تیم امید بازیکن نمیدهند، اظهار داشت:
فعلا که تعامل خوبی در این زمینه انجام شده اما ما تعارف نداریم و بازیکن را محروم میکنیم.بازیکن باید در اختیار ما باشد و نمیخواهم از بازیکنی اسم ببرم. اما یکسری از مربیان که همبازی ما بودند و شرایط را درک میکنند به ما بازیکن نمیدهند آنها باید دید وسیعتری داشته باشند چون بازیکن را محروم میکنیم اما بازیکن که گناهی ندارد.
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص عملکرد این تیم در بازی با السد قطر افزود:
باید از بازیکنان و مربیان بابت بازی رفت قدردانی کنم که شجاعانه بازی کردند و با آنالیز خوب فضا را گرفته بودند. دیدید که ژاوی که بازیکن بزرگی است چون فضا نداشت نتوانست کاری انجام دهد. البته نباید غرور کاذب به سراغ بازیکنان بیاید چون بازی برگشت با السد بسیار مهم است. السد چیزی برای از دست دادن ندارد و بازیکنان باید با تمرکز زیاد در بازی برگشت و بدون غرور بازی کنند و هر چه برانکو میگوید انجام دهند. من امیدوار به صعود پرسپولیس به فینال هستم چون هر تیمی کارش در ورزشگاه آزادی سخت است. هواداران هم باید به استادیوم بیایند تا از تیم حمایت کنند.
شاهرودی درباره اینکه وضعیتش با تیم امید درباره قراردادها چگونه است، افزود:
همه ما قراردادمان ماهانه است. اسپانسر اول ماه چک داده که تا آخر ماه پاس میشود. به هر حال ما زحمت میکشیم و حقوقمان را میگیریم. زمان ما هم این مشکلات بود اما تمرکز ما الان برای صعود به المپیک است.
وی در خصوص اینکه چرا کرملاچعب نمیتواند به این اردو اضافه شود، افزود:
طبق پیگیریهایی که انجام شده مشخص شد که صفحات پاسپورت او تمام شده و اگر بیاید درگیر داستانهای میشود و برای همین قرار شد اگر مشکلش حل شد به اردو بیاید وگرنه در اردوی بعدی به ما اضافه خواهد شد.
منبع: طرفداری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گفتمان «شهر زندگی» نظام معنایی را منظم میکند
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان گفت: گفتمان «شهر زندگی» رقیبی برای موضوع یا برنامهای نیست، این گفتمان چتری است تا نظام معنایی را منظم کند، در ادامه و ذیل این گفتمان، برنامهها هم میتواند اجرایی و عملیاتی شود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا احمد مهرشاد امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در هشتمین نشست شهراندیشان با موضوع تبیین گفتمان «اصفهان من شهر زندگی» اظهار کرد: وضعیت اصفهان همچون دیگر فضاهای موجود در کشور و جهان نشان میدهد که مشکلات ما پیچیدهتر و سرمایهها هم محدود شده است.
وی با اشاره به توجه به دو مقوله تمرکز و دقت برای هزینه کردن سرمایهها گفت: گفتمان امری بدیهی است که همه ذیل آن گفتمان، فکر، زندگی و عمل میکنند.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه جامعه بدون گفتمان باقی نمیماند گفت: یکی از فرمهای شکلگیری گفتمان، طراحی شعاری است که جامعه نسبت به آن اجماع پیدا کند و در نهایت آن شعار به دستمایه اولیه برای شکل گیری گفتمان تبدیل میشود.
مهرشاد با بیان اینکه این دوره مدیریت شهر با شعار اصفهان من شهر زندگی آغاز بهکار کرد، افزود: در آغاز این پژوهش واژگان و زمینههای موجود در فضای ادبیات شهری مانند شهر اسلامی، شهر همگرا، زیست پذیری و شهر زندگی مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که زندگی مفهومی است که امکان اجماع گفتمانی دارد.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان با اشاره به انجام مصاحبه با مدیران و صاحب نظران، کد گذاری منابع، بررسی استاد مختلف، مطالعات مدیریت دانش، آمارنامه و اطلس شهر، مصاحبه با شهردار و معاونان و در مجموع انجام ۸۰۰ نفر ساعت کار پژوهشی گفت: روش علی_ لایهای در طراحی گفتمان شهر زندگی استفاده شد، در این راستا عناوین اصلی بین همه ما باید مشترک شود تا بتوان آن را حل کرد.
وی ادامه داد: در مرحله دوم واکاوی، سنجش و شاخص سازی انجام شد، در این راستا وضعیت امروز اصفهان و بررسی نسبت مفهوم زندگی با مسأله را در دستور کار قرار دادیم.
مهرشاد با اشاره به بازبینی و اصلاح استعارهها و تحلیل محتوای کیفی افزود: بر اساس مطالعات وضعیت موجود اصفهان نشان میدهد که شاخص زیستپذیری اصفهان پایین است و در کنار آن هم احساس زیستپذیری نیز در رده پایین قرار دارد؛ گاهی شاخص نگرانی جامعه به لحاظ زیستپذیری بیشتر از آمارها است.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از معانی شهر زندگی، شهر قابل زیست است، گفت: هنوز الگوی شهرسازی برای دشت پر خطر فرونشست را طراحی نکردیم، قوانین شهرسازی بر اساس این مخاطرات پیشبینی نشده است.
وی با تاکید بر اینکه واگرایی سیستمی و گسست اجتماعی موجب زیستپذیری کم میشود و حتی احساس آن را هم ایجاد میکند، تصریح کرد: یکی از نمونههای واگرایی سیستمی این است تا حتی زمانی که میخواهیم تبادل ساده داده انجام دهیم، خودش تبدیل به مسئله میشود، همین امر زیستپذیری را دچار خدشه میکند.
مهرشاد با اشاره به اینکه در شهر زندگی باید بهدنبال هم آهنگی و همافزایی باشیم، یادآور شد: در اصفهان اجماع گفتمانی نداریم، اگر نیروهای فعال و مؤثر در اصفهان بررسی شوند میبینیم که هر کدام گفتمان و رویایی را در شهر پیش میبرند، این امر بنابر نتیجه پیمایش انجام شده، حتی به مردم هم سرایت کرده است.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در لایه چهارم پژوهش به سه استعاره وضع موجود و سه استعاره وضع مطلوب رسیدیم اظهار کرد: در نگاه مردم ما، شهر مثل سرمایهای است که قدم به قدم در حال از دست رفتن است، در نگاه فرهنگی _ اجتماعی یک نوع افسوس به همراه دارد.
وی گفت: مدیریت شهر در انتخاب بعضی واژهها آنجا که با مردم ارتباط دارد، باید دقت بیشتری کند، برای مثال واژه آزادسازی اینگونه به ذهن متبادر میشود که آن ملک یا زمین در تصرف دشمن قرار دارد و واژه آزادسازی برای آن به کار میرود.
مهرشاد با اشاره به اینکه ما نمیتوانیم استعاره خلق کنیم اما مواردی از استعاره را که وجود دارد بازخوانی و فراخوان میکنیم گفت: آنچه برای شهر به آن رسیدیم ققنوس بود، استعارهای که در همه اساطیر به ویژه اسطورههای ایرانی وجود دارد و نماد نامیرا بودن است.
وی ادامه داد: اصفهان در تاریخ خود روزهای تلخ بسیاری دیده است اما نامیرا مانده و حتی پس از آن به شکوه رسیده است، باید بدانیم استعاره ققنوس نفی مشکل نمیکند بلکه میگوید این سرزمین، این خاک، این نظام فرهنگی به رغم مشکلات تاب آوری و ظرفیت گذار را دارد.
مهرشاد یادآور شد: روز ۲۵ آبان برای مردم اصفهان مصداق بارزی از نماد ققنوس است که در یک روز بیش از ۳۰۰ شهید را تشییع کردند، آن مراسم را در همان روز به صحنه باشکوه اعزام فرزندان خود به جبههها تبدیل کردند، در این راستا معتقدم زاینده رود هم با ققنوس نسبتی دارد، ما همچون دیگر شهرها مسیر رودخانه را نه به پارکینگ تبدیل کردیم و نه در آن ساخت و ساز انجام دادیم، زیرا به زایندگی آن ایمان داریم و میدانیم با اینکه مشکل دارد اما زاینده است و از دل مشکلات خودش را عبور خواهد داد.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: شهرداری هم اگر میخواهد به نیک نامی عمل کند، باید یک اسطوره برای خودش داشته باشد، که آن اسطوره میتواند «شیخ بهایی» باشد، شخصیتی که تدبیر و قدرت را توأمان دارد، اگر شهرداری خود را به قامت شیخ بهایی نزدیک کند تعامل مردم با این نهاد به گونهای دیگر خواهد شد.
وی تاکید کرد: در حوزه شهروندان باید بازتولید هویتی را انجام دهیم، بدانیم شهر زندگی، شهر روایت مند است، در شهر زندگی به روایتهای شهر توجه میشود، اول شهر را میخوانند و بعد مینویسند، زیرا در این نگاه، شهر را موجود زنده میدانند.
مهرشاد با بیان اینکه پروژههایی نظیر ارگ جهان نما و میدان امام علی (ع) ممکن است در زمان خود طرحهای خوبی بوده باشند اما نمادهایی از گوش ندادن به روایت شهر هستند، مدیریت شهر اگر قرار است ساخت و سازی انجام دهند یا اقدامی داشته باشد باید روایت شهر را بشنوند تا ماندگار شود.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان گفت: گفتمان «شهر زندگی» رقیبی برای موضوع یا برنامهای نیست، این گفتمان چتری است تا نظام معنایی را منظم کند، در ادامه ذیل این گفتمان برنامهها هم میتواند اجرایی و عملیاتی شود.
کد خبر 749848